Poradnik rowerzysty. Jak poprawić swą kondycję?

Jazda na rowerze górskim wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności, ale i przygotowania kondycyjnego. Rowerzyści powinni zatem dbać o swą formę i każdego dnia wykonywać zestaw ćwiczeń, które pozwolą im zachować odpowiednią kondycję. Dla tych, którzy ćwiczą regularnie, jazda na rowerze, nawet po dłuższej przerwie, nie jest większym problemem.
Jakie ćwiczenia powinni zatem wykonywać rowerzyści?
Dobrymi ćwiczeniami dla rowerzystów są te ćwiczenia, które wzmacniają i rozwijają mięśnie nóg. Przed właściwym treningiem należy nogi odpowiednio przygotować do mającego nastąpić wysiłku, zatem niezbędna staje się rozgrzewka.

 
Biker's viewPierwsze ćwiczenie polega na rozciąganiu mięśni ud. Aby osiągnąć ten efekt, należy stanąć prosto i przyciągać stopę do pośladków. Kolejnym ważnym elementem rozgrzewki jest ćwiczenie polegające na uginaniu kolan. O tym, że ćwiczenie jest dobrze wykonywane, najlepiej świadczy uczucie rozciągania odczuwalne w tylnej części łydki. Ważne są również skłony, zarówno boczne jak i te w przód.

 
Jakie elementy może obejmować właściwy trening? Najlepiej, gdy będzie to jazda na rowerze treningowym, jednak i inne ćwiczenia są wskazane dla rowerzystów. I tak np. pomocne może się okazać wiosłowanie, które wzmacnia tułów i ramiona, bieganie i pływanie. Warto wykonywać również odpowiednie ćwiczenia z ciężarkami.