Jak należy ćwiczyć?

Każdy z nas doskonale wie, że ruch to zdrowie. Zdajemy sobie sprawę, jak pozytywnie na nasze samopoczucie może wpłynąć codzienne ćwiczenie. Jak należy ćwiczyć, by cieszyć się dobrą formą? Jaki trening wybrać dla siebie?
Wiele osób myśli, że ćwiczenie wymaga ogromnej ilości czasu i niesamowitego wręcz wysiłku. Nic bardziej mylnego. Na ćwiczenia wystarczy poświęcić pół godziny dziennie. Dobór ćwiczeń zależy już od naszych możliwości kondycyjnych oraz stanu zdrowia. Jeśli chcemy, możemy ćwiczyć intensywnie. Jeśli nie mamy odpowiedniej formy, warto wykonywać mniej wymagające ćwiczenia. Ważne, aby się w ogóle ruszać. Już półgodzinny spacer szybkim krokiem może przynieść pozytywne rezultaty.
Pół godziny ruchu dziennie to jednak nie wszystko. Zalecane jest, aby trzy razy w tygodniu poświecić po 15 minut na stretching. Czym jest stretching? To proste ćwiczenia, polegające na napinaniu, a następnie rozluźnianiu mięśni. Jakie są jego zalety? Takie ćwiczenia pomagają utrzymać elastyczność mięśni, a jednocześnie zapobiegają zesztywnieniu stawów.
Inną zalecaną formą aktywności fizycznej jest trening siłowy. W przypadku takiego treningu ważne jest przede wszystkim to, by odpowiednio dostosować intensywność ćwiczeń do swej kondycji i stanu zdrowia.